Spejdermarchen Bornholm Rundt

Er i fællesskab arrangeret af de bornholmske uniformerede korps.

 

Spejdermarchen: er forbeholdt for spejdere og spejderledere, som er medlem af et korps samt andre grupper efter nærmere aftale med udvalget for Spejdermarchen. Til dem der gennemfører hele turen, Bornholm Rundt, vil der blive udleveret et stof mærke. Alle deltagerne får udleveret et diplom, for udført march ved ankomst ved mål. Spejdernes forældre er velkommen til at følges med deres børn, på kortere eller længere strækninger.

Medbring: Alm. weekendudstyr, sovepose, toiletgrej, spisegrej, skiftetøj og HUSK ekstra sokker/sko, flaske/krus til vand, husk tydelig mærkning af tasker og sovepose. Husk lommelygte til fredag aften. Synlig spejderbeklædning skal bæres under hele spejdermarchen, f.eks. tørklæde.
Overnatning: Alle deltagere overnatter i for gruppen eget medbragt telt. 
Bagagetransport: (den enkelte leder for gruppen sørger for at arrangere egen bagagetransport) Bagage og telte vil blive transporteret mellem overnatningsstederne. Der vil ikke være mulighed for at hente ting fra bagage undervejs. Bagage og telte finder du igen, når du kommer til overnatningsstedet.

Praktiske oplysninger: Under hele turen vil der være hjælpere. Disse bærer hvidt tørklæde med logo. På hele turen vil der være opsamlingsbiler, som er tydeligt markeret med ”Spejdermarchen”, så du kan blive samlet op, hvis du er for træt til at fortsætte. Alle skal melde sig i mål og blive krydset af. Udgår du af Spejdermarchen undervejs skal du melde dette i målområdet for dagen.
Tilmelding hos din leder: Tilmeldingen er bindende dvs.: Hvis du melder fra senere end 7 dage før marchen, er betalingen stadig forfalden, og indbetalte beløb refunderes ikke.

Der lukkes for tilmeldingen på hjemmesiden, en uge før start dato, dog vil det være muligt at tilmelde hvis det bliver taget kontakt til Bettina se kontakt personer 

Hvornår: Fredag, lørdag og søndag altid i Pinsen 

Spejdermarchen: er forbeholdt for spejdere og spejderledere, som er medlem af et korps samt andre grupper efter nærmere aftale med udvalget for Spejdermarchen. Til dem der gennemfører hele turen, Bornholm Rundt, vil der blive udleveret et stof mærke. Alle deltagerne får udleveret et diplom, for udført march ved ankomst ved mål. Spejdernes forældre er velkommen til at følges med deres børn, på kortere eller længere strækninger.

Medbring: Alm. weekendudstyr, sovepose, toiletgrej, spisegrej, skiftetøj og HUSK ekstra sokker/sko, flaske/krus til vand, husk tydelig mærkning af tasker og sovepose. Husk lommelygte til fredag aften. Synlig spejderbeklædning skal bæres under hele spejdermarchen, f.eks. tørklæde.
Overnatning: Alle deltagere overnatter i for gruppen eget medbragt telt.
Bagagetransport: (den enkelte leder for gruppen sørger for at arrangere egen bagagetransport) Bagage og telte vil blive transporteret mellem overnatningsstederne. Der vil ikke være mulighed for at hente ting fra bagage undervejs. Bagage og telte finder du igen, når du kommer til overnatningsstedet.

Praktiske oplysninger: Under hele turen vil der være hjælpere. Disse bærer hvidt tørklæde med logo. På hele turen vil der være opsamlingsbiler, som er tydeligt markeret med ”Spejdermarchen”, så du kan blive samlet op, hvis du er for træt til at fortsætte. Alle skal melde sig i mål og blive krydset af. Udgår du af Spejdermarchen undervejs skal du melde dette i målområdet.
Tilmelding hos din leder: Tilmeldingen er bindende dvs.: Hvis du melder fra senere end 7 dage før marchen, er betalingen stadig forfalden, og indbetalte beløb refunderes ikke.
Hvornår: Fredag, lørdag og søndag altid i Pinsen
Generelt
Alle Deltagere får udleveret et startkort.
(gæller alle dage!)
Når en deltager kommer i mål, udgår eller på anden måde forlader ruten, skal han/hun gå til Foderbrættet (campingvognen) (mål eller spisested) og blive registret, husk start kortet!
Krus/flaske til vand, skal bæres under hele turen!
Fredag
Rønne-Sandkaas, dagens march er ca. 29 km.
kl. 14.50
Velkomst og gennemgang af dagens rute ved Friluftscenen.
kl. 15.00
Start ved Galløkken, vi går samlet gennem Rønne, med faner i spidsen til Sejersgård. Herfra går vi ad cykelstien til Sorthat via Skovly hvor der er saft, og videre til Hasle Fælled, hvor der er drikkedepot, og mad til dem der går mere end 10 km. Fra Hasle går vi nordpå ad cykelstien, langs "Guldkysten", det er nu du skal nyde den smukke solnedgang, de små fiskerlejer, videre gennem Vang og ser på den smukke natur, Finnedalen passeres. Nu går det igennem skov og stenbrud og til sidst ender vi på Sandkaas Familiecamping. Husk lommelygte til fredag aften, for dem der kommer sent frem.
kl. 22.00
Ro i lejren!
Overnatning: fredag
Sandkaas Familiecamping, Poppelvej 2, 3770 Allinge. Her overnattes i egne medbragte telte.
Lørdag
Sandkaas - Nexø, dagens march er ca. 36 km.
kl. 6.15
Morgenvækning.
 kl. 6.30
Morgenmad.
kl. 7.30
Ledermøde ved Foderbrættet (mindst én leder fra hver gruppe).
kl. 7.45
Andagt. Alle skal være klare til at gå, da vi går i direkte forbindelse med andagten.
kl. 7.55
Kort gennemgang af dagens rute.
kl. 8.00
Fælles afgang (Det er ikke muligt at starte andre steder på ruten). Vi går gennem Tejn mod Melsted ad cykelstien. Der er drikkedepoter ved Stammershalle og Stevlen.
kl. 10.30-14.00
Frokost ved Melstedgård, Meldstedvej 25, Gudhjem. Adgang til toilet.
Ved Ypnasted følges cykelsti og ved Aarsdale går turen igennem det flotte fiskeleje. Der er drikkedepoter ved Ypnasted, Stubmøllen i Svaneke, Udsigten, Halleklippen og Trinbrættet.
 kl. 17.00-20.00
 Fællesspisning i opholdsstuen. Ikke deltagende familiemedlemmer kan bestille spisebilletter, se tilmelding.
kl. 19.45
 Ledermøde i opholdsstuen (mindst én leder fra hver gruppe).
kl. 20.00
Koldskål i Fællesstuen fra kl. 20.00
kl. 22.00
 Ro i lejren
Overnatning: lørdag
 Stenbrudsvej 26A 3730 Nexø 3730 Nexø Her overnattes i egne medbragte telte.
Søndag:
 Nexø-Rønne, dagens march er ca. 40 km.
kl. 6.00
Morgenvækning.
kl. 6.00-7.00
Telte nedtages og bagage pakkes, således at deltagerne er klar til adgang efter morgenmaden.
kl. 7.00-7,20
Friluftsgudstjeneste. Familiemedlemmer er meget velkomne til en hyggelig Pinsemorgen.
Det er ikke tilladt at nedtage telte m.v. under friluftsgudstjenesten.
kl. 7.20
Morgenmad (udendørs). Ikke deltagende familiemedlemmer kan bestille spisebilletter, se tilmelding.
kl. 8.00
Kort gennemgang af dagens rute.
kl. 8.00
Fælles afgang (Det er ikke muligt at starte andre steder på ruten).
Vi går ad cykelstien mod Snogebæk og forbi Dueodde. Der er drikkedepoter ved Snogebæk, Dueoddevej/Fyrvejen og Slusegård.
Hvis deltageren ikke er fremme ved frokost i Pedersker kl. 13.30 bliver deltageren kørt frem til frokost.
kl. 10.30-14.00
Frokost ved Pedersker Kirke. Adgang til toilet. Vi følger cykelstien til Rønne. Der er drikkedepoter ved Brogård, Sose, Fosforitten. Der er mulighed for bruge toilet ved Rosengården og Fosforitten.
kl. 14.00-20.00
Ankomst til Galløkken ud for Friluftscenen, drikkedepot og udlevering af mærke og diplom.